O tych typowych i tych oryginalnych formach reklamy outdoorowej - hasłowy przewodnik
Najnowsze
Submitted by addmean on Tue, 01/10/2023 - 08:40
Początki reklamy sięgają podobno czasów starożytnych, lecz dopiero wynalazek Gutenberga okazał się przełomem. Dzisiaj z ogromnym sentymentem patrzymy na afisze z początku zeszłego wieku i przy okazji pytamy, jak prezentowałyby się ulice naszych miasteczek bez różnokolorowych tablic. Szary obywatel przypuszcza, że z każdym miesiącem przybywa billboardów oraz telebimów, ale doskonale wie, że postępu niepodobna zatrzymać.
Source: flickr.com
Billboardy stoją wzdłuż najbardziej uczęszczanych dróg, aby reklama mogła dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych zleceniodawców. Im bliżej aglomeracji, tym tych tablic bywa więcej, a podróżni stojący w korkach mimowolnie kierują wzrok na reklamowane produkty albo usługi - . Tuż obok znanych nam billboardów pojawiają się również telebimy, które o wiele łatwiej przyciągają wzrok przypadkowych spacerowiczów czy osób czekających na na przystanku. Króciuteńkie prezentacje reklamują spółki i sklepy, a niekiedy informują zarządców o możliwości skorzystania z tej właśnie formy reklamy, więc np. hasło telebim żary zobaczymy nie tylko w sieci, lecz i na wielkim kolorowym ekranie w okolicach rynku.
Gdy mówimy o reklamie zewnętrznej, to obowiązkowo musimy wspomnieć o co prawda mniej popularnych, ale bądź co bądź wykorzystywanych nośnikach reklamy. W dużych aglomeracjach na ściankach przystanków tramwajowych można nierzadko zauważyć tzw. citylighty. Kolorowe podświetlane tablice tablica moderacyjna mają nade wszystko przyciągnąć uwagę kobiet i panów czekających na autobus albo tramwaj. Kiedy główne arterie są zakorkowane, podróżni się niecierpliwią, a zabawne przekazy reklamowe mogą naprawdę mocno utkwić w pamięci poszczególnych osób.
Gdy mówimy o reklamie zewnętrznej, to obowiązkowo musimy wspomnieć o co prawda mniej popularnych, ale bądź co bądź wykorzystywanych nośnikach reklamy. W dużych aglomeracjach na ściankach przystanków tramwajowych można nierzadko zauważyć tzw. citylighty. Kolorowe podświetlane tablice tablica moderacyjna mają nade wszystko przyciągnąć uwagę kobiet i panów czekających na autobus albo tramwaj. Kiedy główne arterie są zakorkowane, podróżni się niecierpliwią, a zabawne przekazy reklamowe mogą naprawdę mocno utkwić w pamięci poszczególnych osób.
Author: Piotr Drabik
Source: http://www.flickr.com
Zazwyczaj przedsiębiorcy stawiają na najpopularniejsze nośniki reklamy i używają fraz typu telebimy kujawsko-pomorskie czy billboardy Wrocław, żeby zacząć promować określone towary, usługi albo sklepy. Dodatkowo można też zainwestować w jakąś oryginalną formę reklamy. Otóż, np. warsztaty samochodowe niekiedy umieszczają przy drogach karoserie aut z czasów PRL-u wraz z tablicami zawierającymi stosowne informacje, tj. nazwę zakładu, numer kontaktowy oraz adres. Takie postępowanie, jak sądzą psycholodzy, może przynieść niemałe korzyści danemu reklamodawcy, bowiem im bardziej dziwny bywa pomysł na reklamę, tym większa szansa, że szary obywatel na dłużej go zapamięta.