Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/parafia-szklanedomy.pl/includes/menu.inc).

Trening kulturysty w sezonie letnim – jakie ćwiczenia będą najlepsze?

Najnowsze

Chociaż wprawiony kulturysta zdaje sobie sprawę z tego, że treningi należy realizować regularnie przez cały rok, wszystkie pory roku rządzą się swoimi prawami. Dobrze jest dopasować swoje ćwiczenia do otaczającej nas pogody i panujących w danej chwili warunków, bowiem to skutkuje lepszymi rezultatami i umiarkowanym zmęczeniem organizmu.

W drugiej połowie roku, kiedy wzrasta zapotrzebowanie organizmu na kalorie i dieta przebiega trochę inaczej niż w sezonie letnim, warto położyć nacisk na trening ogólnorozwojowy, który pomoże uzyskać prawidłową masę oraz wytrenować kondycję. Ćwiczenia złożone świetnie wpływają na ogólne uformowanie sylwetki, zredukowanie tkanki tłuszczowej oraz podstawowe wypracowanie mięśni. Letnie upały to z kolei najlepszy czas na ćwiczenia izolowane, czyli takie, które angażują tylko jedną grupę mięśni. Trening tego rodzaju pozwala uzyskać idealną rzeźbę konkretnej części ciała przy stosunkowo niedużym wysiłku.

Jeśli zafrapował Cię ten artykuł, bez wahania przeczytaj dodatkowe uwagi z serwisu (http://malafabryczka.pl/kategoria/ozdoby-choinkowe/527) takiej kwestii - one również okażą się dla Ciebie interesujące.

Jeżeli latem nie mamy ochoty pocić się na siłowni, ćwiczenia izolowane będą najlepszą propozycją.. Pragniesz dowiedzieć się więcej? Zobacz o ćwiczeniach izolowanych.

ćwiczenia na siłowni
Author: brett jordan
Source: http://www.flickr.com
Częstym błędem – zwłaszcza w męskim gronie osób ćwiczących kulturystykę, jest skupianie się na górnych częściach ciała. Rzeźbimy barki, klatę i kark, a przecież trening nóg jest tak samo ważny. Zobacz powody. W przypadku ćwiczeń izolowanych możemy rozróżnić ćwiczenia ud i pośladków oraz ćwiczenia łydki. Rzecz jasna, jest to jedynie uproszczony podział na poszczególne partie ciała, jednak skuteczny izolowany trening nóg koncentruje się na wybranych mięśniach.



Wielką zaletą treningu letniego jest fakt, iż ćwiczenia można realizować praktycznie w dowolnym miejscu. Osobom stawiającym pierwsze kroki w kulturystyce poleca się oczywiście specjalistyczne urządzenia na siłowni, gdyż ograniczają one zakres ruchowy i tym samym minimalizują ryzyko wystąpienia kontuzji, natomiast osoby bardziej doświadczone mogą bez obaw wykonywać ćwiczenia w plenerze – co w przypadku pięknej aury może stać się skuteczną mobilizacją do treningu. Przy okazji polepszymy za darmo odcień skóry, a nie od dziś wiadome jest, że odpowiednia opalenizna mistrzowsko podkreśla zarys mięśni, jak też całokształt wysportowanej, kulturystycznej sylwetki.